روش های نوین درمان چروک های عمیق خط اخم پیشانی

روش مرسوم درمان چروک های ناحیه صورت تزریق بوتاکس می باشد ولی درمواقعی که چروک ها عمیق و طولانی مدت ایجاد شده باشند تزریق بوتاکس نتیجه درخشانی بهمراه ندارد.

روش های نوین درمان چروک

 در ابتدا توضیحی کوتاه درباره چگونگی پیدایش این خطوط داده می شود :

همانطور که همگی میدانیم در اثر انقباض مکرر و طولانی مدت عضلات ناحیه اخم پیشانی ، پوست سطحی ناحیه اخم به لایه های زیرین که همان عضلات و درم می باشد چسبندگی شدید پیدا می کند و لذا با تزریق بوتاکس به تنهایی درمان صحیحی انجام نخواهد شد . در اولین قدم باید چسبندگی پوست به لایه های زیرین برطرف شود و این چسبندگی ها آزاد شوند. در این گونه موارد از سوزن مخصوصی که نوک آن به شکل خنجر می باشد و باعث برش لایه های زیرین می شود استفاده می گردد که همان سوزنROKNO می باشد . (شکل ۱)

سوزنROKNO

و بعد از آزادسازی پوست به لایه های زیرین می توان در فضای ایجاد شده از تزریق چربی و یا لایه های نازک شده پوست به نام درموفتDERMOFAT)) استفاده کرد.

این لایه نازک پوست را می توان از خط سزارین به طول حدود ۳ سانتی متر برداشت که اسکار آن هم محو خواهد شد و یا از اسکارهای ناحیه عمل آپاندیس نیز می توان آن را برداشت و به زیر ناحیه اخم که خطوط عمیقی دارد جایگزین کرد. با این کار چسبندگی مجدد ایجاد نمی شود و فضای خالی نیز پر می شود .

عمل زیبایی

در ابتدا، هفته اول و دوم مختصری تورم در ناحیه مورد نظر خواهیم داشت که به تدریج اصلاح میشود.

از بین بردن چروک

البته همزمان باید از تزریق بوتاکس نیز بهره گرفت تا چسبندگی  و فعالیت مجدد عضلاتناحیه اخم که مستعد کننده این چروک ها می باشد نیز برطرف گردد. در حال حاضر این درمان آخرین متد و روش درمان اینگونه چروک ها می باشد.هرچند لیفت پیشانی که عمل جراحی استاندارد اینگونه چروک ها می باشد همچنان به قوت خود باقی است . ولی این عمل جراحی جزو اعمال جراحی بزرگ محسوب می شود در حالی که این روش تماما تحت بی حسی موضعی انجام می شود و کوتاه مدت می باشد.