نقش تغذیه در جوان سازی صورت

 نقش چای سبز در بهبود چروکهای پوستی

عصاره چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان سالهاست که مورد مطالعه قرار گرفته است. عصاره چای سبز به شکل کرم مالیدنی میتواند محافظ خوبی برای آفتاب باشد و موجب کاهش قرمزی پوست و کاهش آسیب های DNA ناشی از آفتاب میشود در حالی که سلول های langer hans  اپی درم را محافظت می کند . عصاره چای سبز میتواند از تخریب کلاژن جلوگیری کند.

نقش تغذیه در زیبایی

نقش lyco pene  در بهبود چروکهای پوستی

 لایکوپن یک کارتنوئید است که در میوه ها و سبزیجات مثل گوجه فرنگی –  هندوانه -انگور قرمز و زردآلو موجود میباشد و موجب رنگ قرمز تا زرد آنها میشود . کاهش لایکوپن در پوست میتواند موجبات آسیب های پوستی ناشی از آفتاب را تشدید کند .شواهد کمی دال بر نقش کیلوپن به شکل پوستی وجود دارد و بیشتر بر نقش خوراکی ان تاکید میشود با وجود این کیلوپن در محصولات پوستی به شکل کرم های دور چشم – مرطوب کننده های پوستی و در ضد آفتاب وجود دارد. 

جراحی زیبایی

نقش عصاره دانه انگور

 ماده خالص موجود در دانه انگور نوعی از polyphenolic proanthocyancidins   می باشد این ماده رادیکال های آزاد را جذب میکند . این ماده در بقیه میوه جات مثل توت فرنگی – تمشک و خانواده berry  ها مثل cranberry   موجود میباشد . و در چای سیاه و کلم قرمز نیز این ماده وجود دارد . مصرف پوستی عصاره دانه انگور می تواند موجب محافظت پوست در مقابل آفتاب شود ونقش محافظتی آنتی اکسیدان دانه انگور میتواند حتی از نقش ویتامینC  و  E هم در محافظت پوست بیشتر باشد .

نقش تغذیه